čtvrtek 3. listopadu 2016

Banánová buchta z pohanky



Máte alergii na lepek? Intoleranci na laktózu? Jste vegan? Držíte dietu? Vyhýbáte se cukru? Nemusíte se vzdávat sladkostí, vše lze udělat i zdravě!

Přináším vám recept na buchtu, která není jen tak obyčejná. Největší zvláštností na ní je to, že není z mouky, ale z celého zrna (v tomto případě z pohanky). Kromě toho také nepotřebuje žádná vejce a dokonce je sladká i bez přidaného cukru. Dobrý, ne?




BANÁNOVÁ BUCHTA Z POHANKY


200g pohanky kroupy (v suchém stavu)
80g sušených datlí bez pecek + 100 ml horké vody
3 banány (nejlépe hodně zralé)
2 lžíce mletého lněného semínka
3 lžičky karobu
+ vlašské ořechy


Nejdříve si namočíme pohanku alespoň na jednu hodinu do vody, můžete ji tam nechat i déle, klidně i přes noc. Datle zalijeme horkou vodou a necháme alespoň půl hodiny stát. Rozehřejeme si troubu na 180°C. Teď už stačí pouze pohanku propláchnout a vložit do mixéru. Přidáme datle i s vodou, banány, lněné semínko a karob. Vše pořádně rozmixujeme na kaši. Dáme na plech vyložený pečícím papírem a posypeme vlašskými ořechy. Pečeme 20-25 minut.

Já použila formu o rozměrech 21x21. Pokud máte větší, upravte si množství surovin. Na obyčejný plech bych zvolila tak dvojnásobek množství.




Buchta není vůbec suchá, ale krásně vláčná a hodně banánová, což ocení hlavně banánoholici (jako já). Ořechy svou chutí a křupavostí dodávají této buchtě obrovský šmrnc, takže na ty nezapomeňte. A karob je skvělou náhradou za kakaový prášek. Doporučuji ale spíše koupit karob v bio kvalitě, který mi chutná mnohem více. Kdo chce, může místo karobu dát kakaový prášek, volba je na vás.

Tuto buchtu jsem upekla hlavně z toho důvodu, že jsem měla doma tři banány, které byly až moc zralé, takže na jídlo nebyly už až tak chutné a zmrzlina v této zimě nepřipadá v úvahu. Taaakže jsem musela vymyslet plán B, dala dohromady pár surovin, které se u mě doma běžně vyskytují, a vznikla z toho tato buchta. A protože zase začíná být na tomto blogu mrtvo, rozhodla jsem se, že to tu oživím nějakým tím receptem. A rozhodně brzy přibudou další!



Přeji krásný den a dobrou chuť! :))


2 komentáře:

  1. mňaaaam! to vypadá božsky!!
    určitě zkusím upéct!!!

    OdpovědětVymazat
  2. Sakra, škoda že jsem si nevšimla o den dřív :D Včera jsem vymýšlela, jak zabít banány. Vypadá skvěle a nějak mám v puse představu jak i chutná :D Takže ji budu muset zkusit upéct, jestli se to shoduje s mou představou :D :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji všem za komentáře! :)