sobota 31. října 2015

Semínkový superchleba podle Deliciously Ella

Kdo navštěvuje knihkupectví, určitě si všiml, že mezi novinkami má své místo kuchařka Lahodně s Ellou, kterou napsala skvělá blogerka a milovnice zdravého jídla Ella z blogu deliciouslyella.com.

Nejdříve jsem si myslela, že je to zase jen nějaká obyčejná kuchařka a nějak se o ní nezajímala. Pak jsem ale narazila na Ellin blog a všechny ty recepty mě naprosto okouzlily, tak jsem si nakonec knihu domů pořídila. Většinou v různých kuchařkách se setkávám s recepty, kde je "milión" ingrediencí a to mě odrazuje, protože mám ráda jednoduchá jídla. Ale u Elly to neplatí. Všechny pokrmy jsou jednoduché, bezlepkové, veganské, zdravé a chutné!

Moc často se nestává, že bych něco uvařila podle receptu z kuchařky. Většinou si pokrmy dělám podle sebe a když už, tak inspiraci beru z internetu. Ella mě ale okouzlila natolik, že se pokusím vyzkoušet co nejvíce jejích pokrmů.

A začala jsem superchlebem!



SUPERCHLEBA


Od té doby, co jsem výrazně snížila konzumaci lepku, přestala jsem jíst samozřejmě pečivo. Už rok jsem neměla v puse rohlík, housku, chleba, veku, kaiserku a nevím co ještě. Pak jsem upekla bezlepkový pohankový chleba (recept určitě někdy dám na blog) a teď tento skvělý semínkový superchleba. Samozřejmě, že se nedá strukturou srovnávat s obyčejným chlebem, ale tento má zase v sobě kouzlo. Je nabitý živinami, má oříškovou chuť, lehce křupavý a nezalepí vám střeva. Pro mě naprostá jednička!

Ingredience na 1 bochník:

1 hrnek mandlí (200g)
1 1/2 hrnku dýňových semínek (260g)
1 hrnek mouky z hnědé rýže (200g)
1/2 hrnku slunečnicových semínek (85g)
3 lžíce prášku psyllium
3 lžíce směsi sušených bylinek
2 lžíce chia semínek
sůl a pepř

Protože jsem neměla dostatek mandlí a dýňových semínek a neměla jsem mouku z hnědé rýže, tak jsem to trochu pozměnila:

100g mandlí
120g dýňových semínek
150g pohankové mouky
100g slunečnicových semínek + větší hrst
3 lžíce prášku psyllium
2 lžíce chia semínek
himalájská sůl¨
směs koření Dobrá nálada od Sonnentoru

Dalo by se říct, že jsem to udělala z poloviny dávky a myslím, že jsem tak udělala dobře, protože to bylo akorát. Kdybych to udělala tak, jak je to v původním receptu, měla bych to moc vysoké a pořádně by se to nepropeklo. Záleží ale na tom, jak velkou máte formu.

Postup:

Mandle, dýňová semínka a slunečnicová semínka rozmixujeme na hrubší mouku.
Část slunečnicových semínek necháme vcelku.
Mouku spolu s dalšími ingrediencemi nasypeme do větší mísy a dobře promícháme.
Přidáme 300 ml vody a celou směs zamícháme.
Necháme těsto asi hodinu odpočinout, dokud se nevstřebá všechna voda.
Předehřejeme troubu na 200°C. Do formy dáme pečící papír a těsto dáme do formy.
Pečeme asi 45 minut. Chléb je hotový, když se těsto nelepí na párátko.

Teď mě napadá, že jsem tam mohla dát více celých semínek, aby to více křupalo a i lépe vypadalo. Nevadí, příště to bude ještě lepší.



Zkoušeli jste už péct nějaký bezlepkový chleba? Povedl se? Jak často jíte pečivo?

Přeji krásný víkend,
Michelle M.

1 komentář:

Děkuji všem za komentáře! :)