středa 12. dubna 2017

Den, kdy jsem se naučil žít - myšlenky z knihy


Úžasná, inspirativní kniha plná hlubokých myšlenek, kterou stojí za to přečíst! ♥


Myšlenky z knihy:


Dej mi odvahu změnit to, co změnit mohu, dej mi klid, abych dokázal přijmout to, co změnit nemohu, a moudrost, abych dokázal odlišit jedno od druhého.


Bojem často jen posilujeme to, proti čemu bojujeme.


Jsme celistvé bytosti a příroda nám umožňuje hluboce tuto celistvost či úplnost prožívat, zatímco společnost v nás neustále vytváří pocit nedostatku. Umí nás přesvědčit o tom, že k tomu, abychom byli šťastní, nám stále něco chybí. Brání nám, abychom byli spokojení s tím, co máme a kým jsme. Pořád nám namlouvá, že nejsme úplní.


Můžeš se celý život život honit za spoustou věcí, ale když štěstí hledáš na nesprávném místě, nenajdeš ho. To je jako hledat hrobku Nefertiti v Americe.


Hledej uvnitř. Abys mohl s hledáním začít, musíš si udělat prostor a čas jen a jen pro sebe. Nechat věci, aby se ti zjevovaly. Naučit se dešifrovat zprávy, které k tobě vysílá tvé srdce a tvé tělo.


Když jsme unavení, znamená to, že si naše tělo žádá odpočinek a mozek touží po spánku. A co jim místo toho poskytneme? Kávu!


Řešení většiny našich problémů se nachází uvnitř.


Čím dál méně nasloucháme svému nitru. Někdy ani sami netušíme, jak se svým životem naložit. Navíc máme sklon ztrácet v každodenním sklonu života sami sebe, protože chceme splňovat normy, které nám nejsou vlastní, ale které nám vnucuje společnost.


Abychom skutečně žili svůj život, je třeba naslouchat tomu, co vychází z našeho nejhlubšího nitra. Slyšet poselství, která nám našeptává naše duše.


Když si neuděláme čas na to, abychom naslouchali své duši a vnímali to, co přichází z hloubi našeho nitra, může se stát, že nakonec nebudeme znát sami sebe. A když neznáme sami sebe, dovolujeme, aby náš život ovládaly naše iluze.


Všechno, co se nám v životě děje, ať dobrého či zlého, ať to jsou radosti či dramata, slouží ve skutečnosti jednomu jedinému cíli: probuzení našeho vědomí, protože jen tehdy se staneme plně sami sebou.


Až porazíte poslední strom, až vylovíte poslední rybu, pochopíte, že peněz se nenajíte.




2 komentáře:

  1. Ahoj Miso, budes jeste prispivat na blog? Moc mi tvoje clanky chybi :(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jee ahoj :) Jsem ráda, že se ti moje články líbí :) Teď jsem měla dlouuhouu pauzu od psaní.. a hodně věcí se v mém životě změnilo za tu dobu. Ale o zdraví se stále zajímám, to mě nikdy neopustí :) Přestala jsem psát z nedostatku času skrz školu (maturita a taak). Ale teď chci začít zase psát a psát :) Omlouvám se za neaktivitu, napravím to! :) Teď se trošku peru s designem.. ale jak to dokončím, tak se vrhnu do psaní, těším se! :)

      Vymazat

Děkuji všem za komentáře! :)